"Słowo i Miecz" - Amy Harmon | PRZEDPREMIEROWO

Udostępnij ten post

Tytuł: Słowo i miecz
Tytuł oryginału: The Bird and the Sword
Autor: Amy Harmon
Wydawnictwo: Editio Purple
Data wydania: 20 lutego 2018
Liczba stron: 296

Lady Lark żyję w świecie, w którym magiczne zdolności są karane. Każda osoba posiadająca dar przepowiadania, leczenia, zmieniania się w zwierzę czy tworzenia nowych przedmiotów, musi ukrywać swoje zdolności. Lark już raz jako mała dziewczynka doświadczyła na własnej skórze swej lekkomyślności. Używając Słów, by jej lalki mogły skakać, wspinać się i latać, na jaw wyszedł jej dar. Jej matka Lady Meshara – również powiadaczka, uchroniła ją przed karą, biorąc ją na siebie. Tak też Meshara szybko zginęła z miecza władcy. Jednak w ostatnich sekundach życia, zdołała przekazać córce, by milczała, a Słów zaczęła używać, gdy będzie wystarczająco dojrzała.

Pare lat później młoda dziewczyna, przez Słowa matki nadal nie może mówić. Trwa również wojna z Volgarami – skrzydlatymi stworzeniami. Gdy jej ojciec nie przysyła wsparcia dla nowego króla, sam przybywa i zabiera dziewczynę jako zakładniczkę.
Niestety w pałacu powoli na jaw zaczyna wychodzić jej dar.
Czym to się skończy dla Lark?

Słowo i miecz Amy Harmon to dosyć nietypowa książka. Czytając ją, człowiek ma wrażenie, jakby czytał baśń. Magia, czary, zaklęcia, przemiany, królowie, zamki oraz walki na miecze. Można by rzec, że ta książka nie wnosi nic nowego, wbrew pozorom jednak wszystko to czyni tę pozycję wyjątkową. Atmosfera, która panuje podczas czytania tej powieści jest magiczna, a wręcz baśniowa. Czy czytaliście kiedyś powieść o takim klimacie? Osobiście nie, a siedzę w fantastyce dosyć długo. Muszę jednak przyznać, że powieść ta, to nie do końca "czysta" fantastyka, ponieważ bardzo dużą rolę w tej historii odgrywa wątek romantyczny.

Jeśli chodzi o Lark to jest stanowcza i wie czego chcę, co bardzo mi się podobało, bo nie ma nic gorszego od marudzącej i niezdecydowanej głównej bohaterki. Lecz reszta postaci była mi dosyć obojętna. Nie zdołałam się do nich przywiązać ani ich znienawidzić. Mają swoje osobowości, ale zabrakło im tego czegoś. Może czasu, bo ten tytuł przeczytałam bardzo szybko. Co pewnie zostało spowodowane akcją oraz małą ilością stron.

O tej książce nie jestem w stanie zbyt wiele powiedzieć. Jest to po prostu niezobowiązująca lektura na jeden wieczór lub dwa, która oferuje nam parę ciekawych przygód. Nie jest to coś nowego, czego dotąd nie czytaliśmy, ale na pewno pozycja ta ma swój niepowtarzalny klimat.

★★★,5

Za egzemplarz do recenzji bardzo dziękuję Wydawnictwu Editio:
Znalezione obrazy dla zapytania editio

16 komentarzy :

  1. Hmmm...brzmi naprawdę interesująco. Ciekawi mnie ten baśniowy klimat, magia oraz pojedynki. Książka zdecydowanie trafia w moja gusta. I do tego główna bohaterka nie jest kolejną irytującą dziewczyną. Czekam na premierę! *.*

    OdpowiedzUsuń
  2. Szkoda, że postacie drugoplanowe są nijakie. Przyznam szczerze, że ja często zwracam uwagę jak zostały wykreowane i zdarzyło mi się czytać książki, w których to inni bohaterowie niż ci główni byli moimi ulubionymi :)
    Tej pisarki czytałam "Prawo Mojżesza" i bardzo mi się podobało. Myślę jednak, że nadrobię starsze jej powieści, a później zabiorę się za tę :)
    Pozdrawiam! Dolina Książek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie nazwałabym ich nijakimi, po prostu nie miałam czasu się do nich przywiązać :/

      Usuń
    2. To też szkoda :/ Bo chyba każdy książkoholik lubi przywiązywać się do bohaterów :)

      Usuń
  3. Mnie ta książka tak trochę kusi, przez "Prawo Mojżesza", które było urocze, ale na pewno nie mam zamiaru na nią polować, czy coś ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Według mnie, "Prawo Mojżesza" i "Słowo i miecz" to dwie różne książki.

      Usuń
  4. Muszę w końcu zabrać się za jakieś dzieło tej pisarki! W końcu naprawdę wiele osób zachwalało ,,Prawo Mojżesza"! A nutka baśniowego klimatu nigdy nikomu nie zaszkodziła. :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam kiedy w ksiązkach są baśniowe klimaty! <3 Pozwala mi to bardzo wczuć się w historię i przenieść na chwilę do innego świata. Nie czytałam jeszcze żadnej książki tej autorki, ale chyba to zmienię. ;)
    Pozdrawiam!
    https://recenzjeklaudii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja miałam okazje czytać dwie książki tej autorki i nie żałuję :D

      Usuń
  6. Kiedy zaczynam czytać recenzję, która dotyczy wątku magi, jestem już kupiona. Bardzo lubię takie historie :) Bardzo ładne zdjęcia :) Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Pierwszy raz zobaczyłam tę książkę właśnie na Twoim instagramie - okładka niezbyt mnie zachęciła, co już zresztą wiesz, ale raczej dam tej powieści szansę. Lubię baśniowe klimaty. ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie również okładka nie zachwyca, ale treść jest całkiem fajna ♥

      Usuń