Mój pierwszy bal - zbiór opowiadań│RECENZJA

Udostępnij ten post


„Mój pierwszy bal” to zbiór opowiadań napisany między innymi przez takich autorów jak, David Lavithan, John Green, E. Lochart, Melissa de la Cruz, czy Holly Black, wydany po raz pierwszy w 2007 roku. W książce znajdziemy dwadzieścia krótkich historii, kręcących się wokół jednego z ważniejszych wydarzeń w życiu młodego człowieka, czyli balu maturalnego.

Gdy zobaczyłam, że Wydawnictwo Jaguar wydaję tę książkę, stwierdziłam, że muszę ją przeczytać. Byłam ciekawa, jak autorzy przedstawią w swoich opowiadaniach bohaterów i ich bale. Okazało się, że każda z historii jest wyjątkowa i nie każda kończy się szczęśliwym, jak i cukierkowym zakończeniem, pomimo że takowych było sporo.
Jak mówiłam – każde z opowiadań jest inne. Nie tylko pod względem treści, ale również pod względem formy. Niektóre z nich, były pisane w punktach, inne w formie listu, czy historii opowiadanej komuś. Czasami czułam się przez to trochę zmieszana, zwłaszcza podczas przeskakiwania z jednej opowieści do drugiej. Natomiast zaistniały też wyjątki, podczas których ta „inność” nie przeszkadzała mi ani trochę, a wręcz przeciwnie – urozmaicała mi lekturę.

Jeżeli chodzi o historie, w niej zawarte, to były one całkiem ciekawe. Wiele z nich zapamiętam na dłuższy czas. Niektóre sytuacje w poszczególnych opowiadaniach, były całkiem zabawne, ale zdarzały się i te przykre. Ukazuje to różnorodność występującą między opowiadaniami. Niestety okazało się też, że niektóre z historii były cukierkowe i przekoloryzowane. Nie zawsze jednak oznaczało to, że dana opowieść okazywała się zła.
Warto dodać, że mimo tego, iż polskie bale i zagraniczne trochę się różnią, to mniej lub więcej problemy nastolatków są podobne – jaką sukienkę włożyć z kim iść na bal lub z kim zatańczyć (w Polsce to już raczej poloneza xd).

„Mój pierwszy bal” to książka, którą możemy czytać urywkami, przeplatając ją z inną pozycją, lub „jechać z nią” po całości, jak to zrobiłam ja. Według mnie, książka ta najbardziej spodoba się tym, którzy mają "ten" bal przed sobą. Osobiście, tytuł ten czytało mi się bardzo przyjemnie i nie żałuję, że po niego sięgnęłam.

Tytuł: Mój pierwszy bal
Tytuł oryginału: 21 Proms
Wydawnictwo: Jaguar
Data wydania: 15 lutego 2018
Cykl: -
Liczba stron: 272



12 komentarzy :

  1. Byłam ciekawa tej pozycji, bo autorzy. Jeszcze nie miałam okazji przeczytać, ale mam nadzieję, że mi się uda.
    pozdrawiam
    polecam-goodbook.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Autorów może i kojarzę, ale niekoniecznie pałam do nich sympatią :D Poza tym nie bardzo lubię opowiadania, jakoś to do mnie nie trafia. Może kiedyś się skuszę, ale raczej wątpię :D
    Pozdrawiam,
    Od książki strony

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja bardzo lubię opowiadania, a mimo to rzadko po nie sięgam :( Podoba mi się w nich to, że autor ma szansę się wykazać, ponieważ ma tylko "kilka" stron, by przekonać nas do bohaterów, jak i do samej historii.

      Pozdrawiam ♥

      Usuń
  3. Osobiście nie jestem fanką zbiorów opowiadań, ale może dlatego, że wolę dłuższe formy od krótkich.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Osobiście uwielbiam i zbiory opowiadań, jak i zwykłe książki ♥

      Usuń
  4. Jestem mega ciekawa, bo słyszałam różne opinie, więc na pewno przeczytam!
    xoxo
    L. (http://slowotok-laury.blogspot.com/)

    OdpowiedzUsuń
  5. Chciałam przeczytać tę książkę, ale jednak stwierdziłam, że zbiory opowiadań nie są dla mnie - cóż, mówi się trudno i żyje dalej. Niemniej, recenzja bardzo dobrze napisana! ;)
    Pozdrawiam ciepło,
    Wilcza Dama

    OdpowiedzUsuń
  6. Książka ciekawi mnie już od jakiegoś czasu i chyba niedługo po nią sięgnę, bo zapowiada się naprawdę obiecująco.❤

    OdpowiedzUsuń