"Prawo Mojżesza" - Amy Harmon │RECENZJA

Udostępnij ten post

Tytuł: Prawo Mojżesza
Tytuł oryginału: The Law of Moses
Autor: Amy Harmon
Wydawnictwo: Editio Red
Data wydania: 31 sierpień 2016
Liczba stron: 360

Mojżesz zawsze był ciężarem dla swojej rodziny. Miał zaledwie kilka godzin, gdy odnaleziono go w koszu na pranie w pralni Quick Wash. Jego matka została odnaleziona parę dni później, martwa na skutek przedawkowania kokainy. Dziecko dorastało z dnia na dzień przerzucane z domu na dom, przyjmowane i odsyłane przez różnych krewnych. Gdy pewnego dnia pomimo sprzeciwu rodziny, jego prababcia – Gigi postanawia przyjąć go do siebie, Mojżesz poznaję Georgie – dziewczynę z sąsiedztwa. Między nimi zaczyna rodzić się uczucie, na który chłopak nie może sobie pozwolić. Jakby tego było mało, Mojżesz widzi coś, czego widzieć nie powinien – zmarłych.


Nie jesteśmy w stanie uciec od nas samych, Tag. Tu, tam, na drugim końcu świata czy w psychiatryku w Salt Lake City ja jestem Mojżeszem, a ty Tagiem. I to nigdy się nie zmieni. Więc albo rozwiążemy swoje problemy tu, albo tam. Ale i tak będziemy musieli je rozwiązać. Śmierć tego nie zmieni.

Po nieudanym miesiącu, jakim był wrzesień, ta książka była dla mnie miłą odskocznią. Sięgając po nią, nie spodziewałam się, że ta powieść tak bardzo mi się spodoba. Książka zaczyna się w momencie, gdy Georgia opowiada nam o dzieciństwie Mojżesza. Już wtedy zaczęłam nabierać sympatii do tej dwójki. Georgia – przesłodka, pełna marzeń optymistka oraz Mojżesz – samotny, skrzywdzony przez los pesymista. Ogromnie się do nich przywiązałam.

Do tego urokliwy styl autorki, który mnie niesamowicie urzekł. Podczas czytania miałam skryte wrażenie, że sama Georgia opowiada mi tę przepiękną historię, zwłaszcza na początku. Szkoda tylko, że w pierwszej połowie akcja przebiegała zbyt szybko. Na szczęście dalej było już tylko dobrze.


Boisz się prawdy, Georgio. A ludzie, którzy boją się prawdy, nigdy jej nie odkrywają.

Chciałabym jeszcze tylko dodać, iż książka ta to nie tylko romans. W wątek miłosny został wpleciony również wątek kryminalny, który co prawda jest bardziej tłem, a w całej okazałości możemy go dostrzec dopiero przy ostatnich stu stronach. Książka porusza również tematy takie jak narkotyki czy kolor skóry. Jednak nie przejmujcie się tym, bowiem pozycja ta nie staje się przez to chaotyczna ani pełna zamętu, za to czyta się ją z zapartym tchem.



-Pięć plusów to właśnie tego typu gra. W szukanie piękna w zwykłych rzeczach. Jedyną regułą jest wdzięczność.

Prawo Mojżesza Amy Harmon zachwycił mnie stylem pisania, bohaterami oraz wątkami, które autorka wplotła bardzo naturalnie. Jednej rzeczy mogę was zapewnić, to nie jest kolejny romans, w którym bohaterowie muszą się zmagać z przeszłością, tym razem przeszkodą jest śmierć.
Moja ocena 4,5/5
★★★★,5
Za egzemplarz do recenzji serdecznie dziękuję:




22 komentarze :

  1. Już od dawna chcę przeczytać tę książkę :) Muszę wreszcie to zrobić.

    Pozdrawiam,
    oliviaczyta.blogspot.co

    OdpowiedzUsuń
  2. Kurcze, zawsze mam problem z Twoimi recenzjami taki, że są one po prostu zbyt krótkie - tak dobrze się je czyta, że pewnie nawet gdybyś pisała takie coś jak ja, to wciąż byłoby mi mało ;)
    Bardzo fajny wpis. Mam nadzieję, że będzie mi kiedyś dane przeczytać tę pozycję, bo wydaje się naprawdę bardzo dobra. ♥

    Pozdrawiam gorąco,
    Wilcza Dama z bloga slademwilka.blogspot.com ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahah :D Chciałabym pisać więcej, lecz chyba należę do tych osób, które nie potrafią pisać długich tekstów 😂

      Pozdrawiam ❤

      Usuń
  3. Czytałam niedługo po premierze i ta książka skradła moje serce <3 Chciałam przeczytać "Pieśń Dawida", ale jakoś tak mi schodzi :/
    Super recenzja!
    Buziaki! ;* Dolina Książek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Osobiście bardzo chciałabym przeczytać "Pieśń Dawida" mam nadzieję, że uda mi się to zrobić w najbliższym czasie :D

      Pozdrawiam ❤

      Usuń
  4. Już tyle osób namawia mnie do tej książki, że chyba w końcu będzie trzeba ją kupić :) Świetna recenzja, buziaki <3

    czytane-przy-herbacie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Brzmi ciekawie. Skoro nie jest to romans w pełni tego słowa znaczeniu, to jest zjadliwy dla mnie. Muszę mieć tą książkę na uwadze:))

    Pozdrawiam,Paulina :)

    OdpowiedzUsuń
  6. To jest kolejna pozytywna recenzja "Prawa Mojżesza" z jaką się spotkałam. Koniecznie muszę przeczytać tę książkę!

    Pozdrawiam, maobmaze ♥

    OdpowiedzUsuń
  7. Po pierwsze- cudowna poduszka!A po drugie- książka wydaje się być bardzo ciekawa :)

    Karolina-comebook

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Własnoręcznie szyłam ❤ A książkę jak zresztą powyżej widać, bardzo polecam 😍

      Pozdrawiam :)

      Usuń
  8. A wahałam się, czy nie wziąć tej książki do recenzji! :D Chyba jednak się kiedyś na nią skuszę.

    Pozdrawiam,
    http://pattzy-reads.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Trochę waham się nad tą książką, nie jestem pewna, czy przez nią przebrnę, choć bardzo mnie korci i intryguje. :D w każdym razie dopisuję do listy 'must read' :)

    https://sunreads.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale piękne zdjęcia! <3
    Co do książki - miałam ją kiedyś w planach, ale jakoś tak mi umknęła i dopiero teraz sobie o niej przeczytałam, a naprawdę chcę ją przeczytać, bo opis zapowiada ciekawą lekturę. :)
    Pozdrawiam! :)
    http://recenzjeklaudii.blogspot.com/2017/10/udaj-sie-w-niezwyka-miedzywymiarowa.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :D Co do książki - mam nadzieję, że kiedyś uda ci się za nią zabrać!

      Pozdrawiam ♥

      Usuń
  11. Wiele dobrego już słyszałam o tej powieści, teraz i Ty dołączasz do tego grona. Nie jestem pewna, czy "Prawo Mojżesza" jest rzeczywiście książką, której w tej chwili mi potrzeba, ale nie wykluczam, że kiedyś trafi w moje łapki ;) Choć powoli chyba czuję, że robię się za stara na powieści tego typu...

    Pozdrawiam ciepło,
    S.
    nieksiazkowy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń