Recenzja "Czas Żniw" - Samantha Shannon

Udostępnij ten post

Tytuł: Czas Żniw
Tytuł oryginału: The Bone Season
Autor: Samantha Shannon
Wydawnictwo: SQN
Data wydania: 6 listopad 2013
Liczba stron: 520


  Dziewiętnastoletnia Paige Mahoney jest śniącym wędrowcem, czyli rodzajem jasnowidza. Pracuje w podziemnej organizacji przestępczej, gdyż to jedyny sposób, by mogła bezpiecznie pozostać przy życiu. Otóż w Londynie, czyli Sajonie bycie jasnowidzem jest karane śmiercią lub ciężkimi pracami w więzieniach. Pewnego dnia, przez okropny zbieg okoliczności, Paige popełnia błąd, konsekwencją tego czynu, staje się nocny atak oraz przetransportowanie do nieznanego dotąd przez nikogo miasta, Szeolu I.
Ćma jest blada, słaba, brzydka. Żałosna i autodestrukcyjna. Nie może o sobie decydować, ponieważ kiedy zobaczy płomień, pożąda jego ciepła. A kiedy zbliży się do niego, płonie. [...] Tak ty postrzegasz swój świat, Paige Mahoney. Pudełko z ćmami czekającymi na spalenie.

  Ujmę to tak, po książkę sięgnęłam nic o niej nie wiedząc, bowiem chciałam się ustrzec przed wszelkimi spoilerami, co więcej nie próbowałam czytać nawet opisu. Po prostu sugerowałam się pozytywnymi i zwięzłymi opiniami innych. I szczerze mówiąc nie żałuje! Tę książkę czyta się najlepiej wiedząc tylko, że jest dobra. Dlatego wybaczcie mi ten ogólny opis, ale bałam się wam zbyt wiele zdradzać.

  Zacznijmy od najlepszej rzeczy, którą zgotowała dla nas autorka, mianowicie świata. Jest on świetnie rozbudowany, wzbudza on naszą ciekawość i fascynacje. Momentami, aż chciałam być jasnowidzem!  Były również i momenty współczucia dla nich. Nie oszukujmy się, pomimo interesujących i różnorodnych talentów, jasnowidze mieli sporo problemów.

- Teraz mi ufasz? - zapytał.
- A powinnam?
- Nie mogę ci tego powiedzieć. To jest zaufanie, Paige. Nie powiem ci, co powinnaś czuć.
- W takim razie ci ufam.

   Styl autorki bardzo mi się spodobał, nie jest on prosty, pomimo tego po tej książce się dosłownie jedzie.
  Ostatnio mam jakąś dobrą passę, jeśli chodzi o bohaterów. Polubiłam Paige, choć momentami chciałam wskoczyć do książki i wykrzyczeć jej, aby się ogarnęła. Jednak jeśli pominąć te prawie, że nieistotne momenty, to Paige jest fajną, mądrą i silną osóbką, którą chciałabym poznać.

  Jak wiecie, dobra książka to nie tyko, świetni bohaterowie, ciekawy styl autora, oraz rozbudowany i czarujący świat. Do tego wszystkiego, potrzebna jest jeszcze intrygująca i trzymająca w napięciu fabuła. I w Czasie Żniw coś takiego znajdziecie.
Z każdą kolejną stroną, coraz bardziej wzbierają w nas emocje, nie wspominając o ostatnich stu stronach, które doprowadziły mnie do zawału :D
I teraz on odchodził. Albo raczej zostawał. Od tej chwili zostawałam sama. I w tej samotności byłam wolna.
  Podsumowując, książka ta, jest zbiorem silnych emocji, akcji, i kawału dobrej roboty. Samantha Shannon świetnie się spisała! Polecam ten tytuł każdemu, zwłaszcza fanom dobrej fantastyki, a ja nie mogę się doczekać, aż sięgnę po kolejne tomy. Mam nadzieje, że zachęciłam was do przeczytania tej książki, jeśli tego jeszcze nie zrobiliście, ponieważ naprawdę warto.
Ocena: 5/5

★★★★★

24 komentarze :

  1. Nie czytałam, ale tyle dobrego słyszę o tej serii, że na pewno to nadrobię! Świetna recenzja!

    http://pattzy-reads.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna recenzja! Jak tylko przyjdzie do mnie ta książka, od razu zabieram się do czytania!! ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ♥ Książka jest naprawdę świetna, więc WARTO :D

      Usuń
  3. Wow!!! 😍 ja chce to przeczytać! Tak właśnie chce to przeczytać!! 😍 chyba Szklany Tron będzie musiał poczekać 🙈

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No dobrze kochana ♥ ale wiedz, że "Szklany Tron" wykracza po za skale :'D

      Usuń
  4. Super recenzja ❣️ Muszę przeczytać to jak najszybciej 😍😍

    agata-reads.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Tyle dobrego słyszę o tej książce, że o jejku. Na lato nie mam ochoty na fantastykę, ale myślę, że zakupię ją na jesień, tym bardziej, że wcale nie jest droga.

    http://maasonpl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sądzę, że książka jest świetna na każdą porę roku :) ale faktycznie lepiej poczekać i przeczytać, gdy będzie się miało ochotę na fantastykę.

      Usuń
  6. Choć widziałam wiele pozytywnych recenzji, jakoś mnie do niej nie ciągnie :(

    burst--again.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. I ja sobie chwalę recenzje, które mają krótki i spójny opis. A przede wszystkim nie są jednym wielkim spoilerem. Ta seria mnie prześladuje i tak od kilku tygodni obiecuję sobie, że ją nadrobie. Ale Szklany tron kompletnie mnie pochłonął. Czuję, że Czas żniw też by mnie pochłonął ale wszystko w swoim czasie.

    Pozdrawiam,
    Bookwormpl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co za dużo to niezdrowo :'D Pomimo wszystko mam nadzieje, że niedługo wszystko nadrobisz ;)

      Usuń
  8. Książka ta stoi u mnie na półce od roku lub jak nie lepiej. Czas najwyższy po nią sięgnąć i czuję, że zrobię to już w te wakacje :D

    Pozdrawiam,
    Alicja w Krainie Książek
    http://alawkrainieksiazek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Jestem w połowie książki i już jestem zachwycona! Samantha tworzy świetny, niebanalny świat i umieszcza w nim genialnych bohaterów. Choć jeszcze nie skończyłam książki to w pełni zgadzam się z twoją opinią!
    Poza tym prowadzisz świetnego bloga :) zostaję obserwatorem!

    Pozdrawiam,
    www.ksiazkowapasja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :D Bardzo się ciesze, że książka jak na razie ci się podoba ❤

      Usuń
  10. Cały czas słyszę o tej pozycji, choć kiedyś zaczęłam i podobało mi się ale było to dla mnie bardzo skomplikowane. Mam nadzieję ze znajdę na nią czas we wakacje, zachęciłaś mnie💓

    czytane-przy-herbacie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja na szczęście nie miałam tego problemu. Na samym początku książki jest taka tabela, może ona ci troszkę pomóc zrozumieć, te różne klasy jasnowidzów :D

      Usuń
  11. Jejuuu tak bardzo chce to przeczytać!

    OdpowiedzUsuń
  12. Zapraszam do mnie na recenzje trzeciego tomu! 😊 Ta seria powala na kolana, zwłaszcza biorąc pod uage fakt, że to wszystko debiut autorki!

    OdpowiedzUsuń
  13. Zapraszam do mnie na recenzje trzeciego tomu! 😊 Ta seria powala na kolana, zwłaszcza biorąc pod uage fakt, że to wszystko debiut autorki!

    OdpowiedzUsuń