"Lab Girl"- Hope Jahren│RECENZJA

Udostępnij ten post

Tytuł: Lab Girl
Tytuł oryginału: Lab Girl
Autor: Hope Jahren
Wydawnictwo: Kobiece
Data wydania: 8 listopad 2017
Liczba stron: 432

Hope Jahren już jako mała dziewczynka darzyła zamiłowaniem rośliny. Uwielbiała przebywać w laboratorium ojca oraz pomagać mamie przy pracy w ogrodzie, zamiast bawić się z rówieśnikami. Będąc już młodą dorosłą, Hope postanawia wkroczyć w świat nauki i botaniki, gdzie napotyka na przeszkody, ale i również na przyjaciela.

Hope w swojej książce nie przedstawia nam tylko własne przeżycia, ale i również ciekawostki związane ze światem roślin. Krótkie rozdziały poświęcone roślinom, momentami potrafią poruszyć czytelnika oraz go niesamowicie zaintrygować. Drzewo  nie pozostaje już tylko drzewem, lecz zaczyna stawać się czymś więcej – istotą, którą możemy darzyć uczuciami.

Nie spodziewałam się, że autorka będzie umieć pokazać nam świat roślin z jej punktu widzenia.  A jednak jej się to udało. Opowiada o roślinach czule i z fascynacją. Pokazała nam miłość, którą darzy swoją pracę, pasje, jak i zamiłowanie. Jest to pierwsza przeczytana przeze mnie autobiografia i stwierdziłam, że mam zamiar sięgać częściej po książki tego gatunku i chodzi mi tutaj o autobiografie, jak i o biografie.

Jahren nie opowiada tylko o roślinach i własnych przeżyciach, opowiada również o swoim przyjacielu – Billu. Towarzyszy jej on prawie przez całą książkę. Hope przedstawiła jego osobę bardzo pozytywnie, przez co po prostu nie da się go nie lubić.

Styl autorki jest bardzo przejrzysty i klarowny, bardzo go polubiłam. Przez książkę przewija się dużo naukowych wyrażeń zrozumiałych jak i trochę mniej. Jednak w większości przypadków nie mamy trudności ze zrozumieniem przekazu autorki. Każdy rozdział kończy się, można by rzec, podsumowaniem lub morałem i to właśnie w tych fragmentach najczęściej zaznaczałam cytaty :D

Lab girl to książka o roślinach i prawdziwej przyjaźni, która bardzo mnie zaskoczyła. Nie sądziłam, że aż tak ta pozycja mi się spodoba. Czy polecam? Zdecydowanie tak :)

★★★


Macie zamiar sięgnąć po Lab Girl?
A może znalazł się tu ktoś, kto miał szansę już ten tytuł przeczytać?


Za egzemplarz do recenzji serdecznie dziękuję Wydawnictwu Kobiecemu :)

20 komentarzy :

  1. Nie czytałam tej pozycji i szczerze mówiąc nie wiem czy przeczytam. Naprawdę wiele osób, podobnie jak Ty, było mile zaskoczonych tym, w jaki sposób autorka ubrała tę tematykę w słowa, ja jednak ciągle nie czuję się do niej przekonana :D

    Pozdrawiam serdecznie, cass z cozy universe

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie do końca wiedziałam o czym jest ta książka i oceniając po okładce i tytule nie spodziewałabym się takiej fabuły. Dobrze, że się tutaj znalazłam, bo wydaje mi się że to książka w sam raz dla mnie :)

    booklicity.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Niedługo mam ją również dostać do recenzji, jestem więc ciekawa jak mnie się spodoba! Pozdrawiam - tassedelivre.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Zdecydowanie "Lab girl" jest u mnie na liście do przeczytania. Sama jestem naukowcem pasjonatem i choć rośliny mnie raczej nie pociągają to jestem pewna, że opowieść z pasją zarazi swoim zainteresowaniem każdego! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo ♥ Myślę, że w takim razie książka ta będzie dla ciebie idealna.

      Usuń
  5. Raczej książka nie w moim stylu jednak naprawdę świetna recenzja :)
    PS. Śliczny blog i zaczynam obserwować
    Pozdrawiam cieplutko, Tiggerss
    https://tiggerssreads.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie rozumiem za bardzo fenomenu tej książki i z niewiadomych przyczyn drażnią mnie jej reklamy, dlatego odpuszczę sobie. :)

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    Szelest Stron

    OdpowiedzUsuń
  7. oooo..fajnie fajnie! Dobrze wiedzieć, że jest godna uwagi :)

    Pozdrawiam
    bookwormpl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Sama też muszę ją w końcu przeczytać, mimo, iż początkowo nie miałam jej w ogóle w planach :)

    Pozdrawiam,
    oliviaczyta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam tak samo, ale po tych wszystkich recenzjach w końcu stwierdziłam czemu by nie? :D

      Usuń
  9. Miałam już okazję ją czytać i bardzo spodobało mi się luźne podejście do tematu oraz brak tego naukowego bełkotu :D

    Pozdrawiam
    ver-reads.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się. Mi również spodobało się to, że autorka pisała "po ludzku" :D

      Pozdrawiam ♥

      Usuń
  10. Wpis bardzo ciekawy, ale ta książka to kompletnie nie moje klimaty, więc raczej odpuszczę sobie tę pozycję. Niemniej fajnie, że Tobie się spodobała. ;)

    Gorąco pozdrawiam,
    Wilcza Dama z bloga slademwilka.blogspot.com ♥

    OdpowiedzUsuń