"Promyczek" - Kim Holden

Udostępnij ten post


Tytuł: Promyczek
Tytuł oryginału: Bright Side
Autor: Kim Holden
Wydawnictwo: Filia
Data wydania: 11.05.2016
Liczba stron: 589


  Życie Kate nigdy nie było łatwe. Dziewczyna pomimo problemów i tragedii jest wesoła i radosna, nie bez powodu jej przyjaciel Gus nazywa ją Promyczkiem. Kate jest pełna życia, bystra, zabawna, ma również talent, który skrywa przed nowymi przyjaciółmi. Nigdy jednak nie wierzyła w miłość. Właśnie dlatego, gdy wyjeżdża z San Diego, by studiować w Grant, małym chłodnym miasteczku na północy w Minnesocie, kompletnie nie przewiduje, że przyjdzie jej kogoś pokochać.

"Nie znoszę czegoś rozpoczynać i tego nie kończyć. Czuję się wtedy, jakbym poniósł porażkę."

  Mogę wam głośno oznajmić, że Kim Holden świetnie się spisała, a dzięki jej stylowi pisania, "Promyczka" czytało się zdumiewająco szybko. Jeśli ktoś by mnie poprosił o jego opisanie, scharakteryzowałabym tą książkę, jako lekką, szybką w czytaniu i przyjemną. Chyba nie muszę powtarzać, że książkę czytało się na prawdę świetnie :)

  Największym plusem tej książki są bohaterowie. Mają bardzo ciekawą przeszłość. Zwłaszcza tytułowa Promyczek. Kate jest tak wspaniałą osobą, bije od niej taki optymizm, że aż chcę się od niej brać przykład! Pomimo okropnej przeszłości, pamięta o mocnych stronach swojego życia i stara kurczowo się ich trzymać. Po prostu ją uwielbiam, jest niezwykła osobą. Nigdy nie myślałam abym mogła polubić tak bardzo jakąkolwiek bohaterkę. 
Kolejnymi postaciami, które pokochałam całym serduszkiem, w tej książce, są to członkowie zespołu Rooka, moimi ulubieńcami są oczywiście Gus, Franco i Jamie. Gdybym mogła, bardzo chciałabym ich poznać, a może nawet się z nimi zaprzyjaźnić. Ubóstwiam ich humor i to jak przekomarzają się z główną bohaterką, podziwiam ich za to, że starali się wspierać Kate, pomimo że im samym było ciężko pogodzić się z sytuacją. I jeszcze Clayton, Shelly, Keller, Stella… Ah… Mogłabym wymieniać i wymieniać ale nie mam zamiaru was zanudzać na śmierć :’D

"Nie mówię, że nie powinieneś realizować celów i spełniać marzeń. Po prostu nie rezygnuj z tego, co dzieje się teraz, dla nieznanej przyszłości. Może ominąć cię wiele szczęścia, kiedy będziesz czekał na lata, które mogą nigdy nie nadejść. Nie trać czasu, bo przegapisz chwilę obecną, a przyszłość wcale nie jest taka pewna." 

  Więc jeszcze parę słów o tym, jakie wywarła na mnie wrażenie ;)
Nie jestem osobą, która płacze przy książkach, zatem albo mam serce z kamienia, albo po prostu tak jest. Jednak gdy czytałam te ostatnie 200 stron to miałam przeszklone oczy, pomimo tego, że znałam zakończenie i byłam na nie przygotowana! Przynajmniej sądziłam że jestem na nie przygotowana…

Chciałabym jeszcze wspomnieć że wydanie jest świetne, oklaski dla wydawnictwa, które świetnie się spisało.

Więc czy ja wam ją polecam? TAK! Zwłaszcza tym, którzy szukają czegoś pięknego i wzruszającego! Choćby dla tych bohaterów, których tak zawzięcie chwalę. Moja ocena, 4/5 :)
★★★★

14 komentarzy :

  1. Witam w świecie blogerów! 🙌 jak już wiesz super recenzja ❤ zapraszam tez w wolnej chwili do mnie😘

    Pozdrawiam
    bookwormpl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Perełka świetna recenzja 💗💗 Kate to cudowna i kochana osoba 💗 z taką osoba można iść przez świat 👌❤

    OdpowiedzUsuń
  3. Cześć,
    Recenzja jest świetna, choć widzę parę błędów w postaci braku przecinku. Teraz będę musiała w końcu kupić tą książkę.
    Pozdrawiam,
    Tori czyta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć, dzięki za poinformowanie mnie o przecinkach. Już szukam błędów :) Koniecznie musisz przeczytać "Promyczka" ♥

      Usuń
  4. Ta książka była cudowna <3 Aczkolwiek Gus podobał mi się ciut bardziej ;p

    zabookowanyswiatpauli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Hmm, chyba jestem jedną z niewielu osób, które nadal są przed lekturą tej książki. Na początku jakoś niekoniecznie mnie ona interesowała, był na nią zbyt duży "szał", ale teraz z chęcią poznałabym historię ukrytą na kartach tej powieści ;)
    Bardzo dobry blogowy początek! Mam nadzieję, że utrzymasz poziom (a może nawet go przeskoczysz?) ;) W każdym razie - powodzenia! ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Cieszy mnie to że Ci się podoba <3 A promyczka jak najbardziej polecam :)

      Usuń
  6. Super recenzja. Miałam wątpliwości, co do tej książki, ale widzę, że mogę w nią zainwestować!
    Pozdrawiam! Ola!
    ojakksiazki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi coś takiego słyszeć, dziękuje <3 Ja też miałam wątpliwości co do jej kupna, nie mówiąc o jej przeczytaniu. Ale na prawdę warto!

      Usuń
  7. ,,Promyczek'' to jedna z moich ulubionych książek ♥
    Cholernie motywująca, a po przeczytaniu aż samoistnie chce się być lepszym człowiekiem, co jest niesamowite :D Polecam również ,,Gusa'', który być może spodoba Ci się nawet bardziej :)

    Obsession With Books

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kim Holden świetnie pisze i cieszę się, że sięgnęłam po jej twórczość ^^ Muszę koniecznie kupić Gusa ♥

      Usuń